ASAL-USUL SUNAN KEDU ANA DAERAH KUDUS
Ana ing jaman semono ing sawijining dina
ing kutha kudus, urip kyai kang jenenge Raden Ja’far Sadiq utawa biasa di sebut
Sunan Kudus. Sunan Kudus iya salah sijining wali songo kang nyebarake agama
Islam ana daerah Kudus utawa Kutha Kudus. Awet semono Sunan Kudus iya terkenal
ahli ana bab perdagangan utawa jual beli. Ana ing kutha Kudus Sunan Kudus
ngedekna pondok pesantren lan mesjid kang biasa di sebut Mesjid Menara. Sunan
Kudus iya uwong kang sekti ilmune amarga deweke iya pernah berguru ana kyai
Telingsing. Nanging Sunan Kudus iya ora wong kang seneng pamer, mula Sunan
Kudus nduweni pribadi kang ora sombong.
Ana ing sawijining dina putra Sunan
Kudus (ora isa di sebut jenenge) dikon Sunan Kudus nyebarake agama Islam ana
daerah Kedu kutha Magelang. Ana ing daerah Kedu wektu jaman semono mayoritas
masyarakat Kedu iya seneng adu jago
utawa adu pitik jago. Amarga budaya wong-wong Kedu seneng adu jago, putra Sunan
Kudus iya melu memasyarakat utawa nyedaki masyarakat karo cara melu adu jago.
Ana ing pertandingan putra Sunan Kudus iya menangan. Berita kuwi krungu kanthi
tekan kupinge Sunan Kedu. Sunan Kedu iya jawara adu jago ana daerah Paraan
Temanggung Magelang, ora ana wong kang bisa ngalahke Sunan Kedu. Nanging Sunan Kedu kang duweni watek pamer ora gelam
kalah, ngajak putra Sunan Kudus adu jago kang taruhane, yen kalah di jupuk
klambine. Akhire putra Sunan Kudus kalah, lan klambine di jupuk Sunan Kedu.
Putra Sunan Kudus isin banget lan mulih ana Kudus karo ati kang isin. Tekan
kutha Kudus, putra Sunan Kudus mulih wadul marang Sunan Kudus, dheweke cerita
opo kang wis di alalami wektu ana ing daerah Kedu, nganggo prasaan kang emosi. Banjur
Sunan Kudus ndhawuhi putrane kanggo
nggoleki informasi sapa iku Sunan Kedu, akhire putra Sunan Kudus wenehi ngerti
karo Sunan Kudus yen Sunan Kedu yaiku wali saka daerah Kedu dheweke iya putra
saka Sunan Makukuhan. Sunan Kedu iya nduweni jeneng Syeh Abdul Basir.
Putrane Sunan Kudus dikon Sunan Kudus
adu jago maneh karo Sunan Kedu kang nduweni tujuan njupuk klambine putra Sunan
Kudus kang wis di jupuk karo Sunan Kedu. Putra Sunan Kudus iya di wenehi
kekuatan karo Sunan Kudus kanggo ngalahna Sunan Kedu. Putra Sunan Kudus banjur mangkat
ana daerah Kedu maneh. Ana ing daerah Kedu putra Sunan Kudus nantang adu jago
maneh karo Sunan Kedu lan njupuk klambine maneh sing wis di rampas karo Sunan
Kedu.
Akhire Sunan Kedu kalah, adu jago di
menangna karo putra Sunan Kudus, amarga putra Sunan Kudus menang, Sunan Kedu
mikir-mikir mesti putra Sunan Kudus kuwi ora anake wong biasa. Akhire Sunan
Kedu ngongkon anak buah utawa prajurite kanggo luru asal usul putra Sunan Kudus
mau. Akhire Sunan Kedu reti yen dheweke
kui anak/putra saka Sunan Kudus banjur Sunan Kedu iya dendam karo Sunan Kudus.
Amarga dendam karo Sunan Kudus kudu ngelawan Sunan Kudus, Sunan Kedu lunga saka
omah lan meguru ana Kyayi Telingsing kang iku iya guru saka Sunan Kudus.
Wektu meguru ana kyai Telingsing Sunan
Kedu iya di ajari kesekten kathi dheweke ndue kesektian kang apik pinter.
Nanging dheweke ora manfaatna kepeinterane karo bijaksana. Wektu meguru karo
Kyai Telingsing Sunan Kedu iya di pesen ojo pamer-pamerna kekuatanmu. Sunan
kedu lunga meguru karo kyayi telingsing saengga deweke dadi sekti. Sunan kedu
iya nduweni ilmu yaiku isa ngentengake awake, saengga dheweke mung nguncalake
tampah ing nduwur lan dheweke mencolot langsung isa mabur ana ngendi-ngendi
kang dikarepake.
Ana ing sawijining dina Sunan Kedu
penasaran karo kesektiane Sunan Kudus lan ape balas dendam karo Sunan Kudus
kang anake tau ngalahake Sunan Kedu. Kaya biasane Sunan Kedu iya njupuk tampahe
lan mabur mara ana kutha Kudus ameh ngadu kesektian karo Sunan Kudus. Ana ing
dalan, wong-wong podho ndelok lan pada heran karo Ki Ageng Sunan Kedu. Nanging
Ki Ageng Kedu angger mlengos nglewati omah-omah daerah-daerah kang di lewati.
Bareng wis tekan kutha kudus, Sunan Kedu ora lagsung mudun saka tampahe, nanging
isih mabur mubeng-mubeng ana kutha Kudus karo ngguyu ngakak. Ana ing pelataran
mesjid murid-murid Sunan Kudus iya pada ngeti Sunan Kedu mabur lan pada
penasaran karo kesektiane Suna Kedu. Nanging wektu Sunan Kedu ngguyu
ngakak-ngakak Sunan Kudus during metu saka masjid, dheweke isih ndzikiran bubar
sholat. Sunan Kudus iya ora heran karo kesektiane Sunan Kedu, amarga Sunan
Kudus iya wong kang sekti, nanging ora sombong.
Bubar sholat Sunan Kudus metu saka
mesjid lan krungu Sunan Kedu ape nantang dheweke adu kesektian, bareng ndelok
Sunan Kedu, Sunan Kudus iya mung nudingake tangane ana arah Sunan Kedu, lajeng
Sunan Kedu oleng ora ndue keseimbangan maneh, tampahe oleng ana rana rene,
oleng mengulon, lan sing asale awake entheng isa mabur dadi abot lan tibo. Sunan
Kedu tibo ana panggonan kang becek, yaiku tibo ana nggon kang cedak banyu-banyu
kang ameh sat. Ana kono akhire di jenengna daerah jember karo masyarakat Kudus.
Ana daerah jember Sunan Kedu di tulung karo Nyai Gerak. Sunan Kedu di gawa ana
omahe Nyai Gerak lan di rumati.
Wektu iku Sunan Kedu iya isin banget, esuke
karo rada emosi Sunan Kedu akhire nyoba numpak tampah maneh, nyoba ngetokna
kbeh kekuatane. Sunan Kedu iya isa mabur maneh nanging ora isa jejeg maneh,
amarga dheweke isih kelara-lara bar tiba saka nduwur. Sunan Kedu mabur lungo
mangetan arah masjid Sunan Kudus tekan ana ing sa wetane Jember Sunan Kedu
kelangan keseimbangan lajeng dheweke mereng-mereng,lan akhire tibo maneh. Ana
ing daerah kang di lewati iku di jenengna desa Pereng.
Akhire Sunan Kedu mlaku karo awak kang
rusoh, kebak blekethok mara ana ing daerah kang neng kono ana sumur utawa kulah
utawa sendang, akhire ana kono Sunan Kedu adus lan ngresiki awake kang rusoh
mau, lan nyucikeke awake. Akhire ana daerah kono di jenengna desa Pasucen.
Ana kono iya Sunan Kedu ngakoni yen
Sunan Kudus luwih sekti tinimbang awak.e, Sunan Kedu kepingin meguru karo Sunan
Kudus. Sawise awake Sunan Kedu resik lan suci, dheweke mlaku nuju mesjid Sunan
Kudus, nanging Sunan Kedu kewengen, lan luru panggonan kanggo turu. Ana ing
daerah kono karo masyarakat Kudus di arani kenepan kang nduewi arti penginapan.
Ana ing daerah kneepan kono Sunan Kedu ngerasa yen desa kui peteng banged,
akhire Sunan Kedu lunga metu luru lampu, dheweke entuk damar-damar kang iso kanggo
panerangan. Ana ing dukuh kuwi mula di jenengna dukuh damaran. Nginep ana kono,
Sunan Kedu mikir yen Sunan Kudus pancen wong sekti hebat kang karomah, iya
Sunan Kudus luwih hebat teko dheweke. Sunan Kedu nduweni pkiran dheweke kepingin
dadi muride Sunan Kudus.
Akhire Sunan Kedu dadi muride sunan
Kudus. Sebagai murid saka Sunan Kudus, Sunan Kedu di tugasi karo Sunan Kudus
nyebarake agama islam ana daerah Gribig, kang wektu iku masyarakate iya seneng
do tani.
Banjur Sunan Kedu nyamar dadi wong biasa
kang tinggal ana daerah Gribig, Sunan Kedu iya pinter babagan pertanian banjur
dheweke makarya tani. Opo wae kang di tandur Sunan Kedu iya tukul subur. Sunan
Kedu gawene sholat ana angkruk kang cedak karo sawahe. Masyarakat kang podo
ngeti tanemane Sunan Kedu subur, masyarakat podo iri, banjur pada penasaran
karo opo kang di lakokna Sunan Kedu. Sunan Kedu akhire nyebarake agama Islam
karo masyarakat lewat jalur dakwah kang nyangkut karo pertanian, di warahi
sholat, lan nyembah gusti Allah. Masyarakat Akhire Sunan Kedu nyebarake Agama
islam lewat pertanian lan masyarakat Gribig pada ngehormati Sunan Kedu lan
nganggep Sunan Kedu guru/ustat/ulama. Suwe dakwah ana daerah Gribig, masyarakat
kabeh pada ngerti yen Sunan Kedu iku muride Sunan Kudus, lan masyarakat Gribig pada
ngembangna bisnis tembako, dagang tembako lan tani.
Sunan Kedu pinter perkawis bidang
pertanian, lan Sunan Kudus pinter perkawis perdagangan, Sunan Kedu iya
nyritakake yen ana daerah asale Sunan Kedu akeh wit mbako utawa tembakau.
Banjur Sunan Kudus muni yen dheweke gelem ngembangna bisnis tembakau ana kutha
Kudus. Banjur Sunan Kedu bali ana daerah Temanggung gawa mbako kang akeh mara
ana kutha Kudus. Ngono sateruse. Akhire Sunan Kudus lan Sunan Kedu kekancan
apik.
Mula Sunan Kedu iya unggul dalam hal pertanian
khususe taneman tembakau, amarga Sunan Kedu iku iya saka daerah Temanggung.
Tembakao kang di tandur Sunan Kedu iku tembakau kang apik banged. Ngati saiki
iya tembakau kang paling apik kualitase iku tembakau kang saka daerah parakan Temanggung
Magelang. Amarga Sunan Kedu pinter olehe tani, lan Sunan Kudus pinter olehe
dagang, banjur Sunan Kudus ngajak Sunan Kedu kanggo bisnis Tembakau. Tembakau
kang saka Parakakn iku di gawa ana daerah Kudus, lan d dol karo Sunan Kudus ana
wong-wong kang podo gawe rokok. Kutha Kudus iya kutha kang ndue pabrik rokok
kang akeh banged nanging kutha Kudus iya ora isa ngasilake tembakau. Dadi
tembakau kang dig awe rokok kabeh saka tembakau daerah paraan Temanggung Magelang.
Merga
Sunan Kedu isih nduweni unek-unek yen dheweke nduwe masalah banjur Sunan Kedu
curhat marang Sunan Kudus, amarga dheweke seneng utawa tresa marang sepupune
dhewe, yaiku anak saka buleke. Yaiku Dewi Larasati. Nanging ora di restoni karo
wong tuane Sunan Kedu, utamane yaiku ibune Sunan Kedu. Ibune mikir yen kaya ora
ana wong wadon lio sing ora sedulur.
Amarga Dewi Larasati tresna marang Sunan
Kedu, Dewi Larasati lunga marani Sunan Kedu kang ana neng Kudus. Ing jaman
semono wektu garwane Sunan Kedu yaiku Dewi Larasati mlayu-mlayu luru Sunan Kedu
ana daerah Kudus, nanging Dewi Larasati seda sadurunge ketemu karo Sunan Kedu
amarga di pateni karo nyai Gerak ana daerah Gribig, kang jaman semono iya isih
akeh alas semak-semak. Sunan Kedu dhuweni utang budi karo Nyai Gerak. Sunan
Kedu iya wektu tibo teko tampah dheweke tibo ana daerahe Nyai Gerak, Dheweke
janji yen bakal nikah karo Nyai Gerak. Amarga Nyai Gerak tresna marang Sunan
Kedu akhire Dewi Larasati di pateni karo Nyai Gerak ana daerah Gribig lan di kubur ana daerah Gribig, kang saiki di
nggo area pabrik rokok Djarum. Durung jelas Sunan Kedu iya wis nikah karo Dewi
Larasati apa durung. Nanging akhire Sunan Kedu urip ana Desa Gribig karo Nyai
Gerak lan mati di kuburna ana Desa Gribig. Ana daerah Gribig Sunan Kedu iya
ninggali masjid At-Taqwa, watu kenong, belik sumber joyo lan makam Sunan Kedu
dhewe.
0 komentar: